Tuesday, November 2, 2010

Shopping at Jaya Jusco Bukit Tinggi, Klang

Salam & Hello to my dearest readers !


   Semoga kamo semua dalam keadaan sihat selalu hendaknya, Alhamdulillah ~


Ha! aku nak citer ni. Last weekend seperti biasa selepas mendapat gaji , aku pon membelanjakan dwet yg mmg diperuntukkan tok diri aku dengan membeli belah beberapa helai baju di Jaya Jusco Bukit Tinggi Klang. Memang mata aku sangatla rambang memilih semua baju yang aku rasa chantek kat badan aku yang agak tembam-tembam sedap ni. ahahahha ! Nak dijadikan citer, lepas pilih punya pilih.. cuba punya cuba.. aku pon telah mendecide tok membeli & membayar 3 helai baju jenama " tet tet tet ! " 


Sampai je aku kat cashier counter,baru la aku pasan yang ari tu adelah weekend akhir bulan. Hasilnye, memagla sangat panjang barisan tu wlupon pihak pengurusan dah buka kedua belah kaunter. Aku pon tanpa banyak bicara & ketepi kan soal queue yang sangat panjang (aku org kelima belas dari depan xsilapnye), aku cuma berator je la sampai tiba giliran aku. 


Sampai turn aku selepas setengah jam jugak aku berator & sakit kaki yg amat sangat. Finally ~ huh!! ingat dh abes seksaan. bila cashier total up aku kna bayar RM XXX. Oleh kerana xde cash, aku gunala debit card (yg sememagnya ade dwet berbaki dalam bank aku) Pas je die swipe, cashier tu tak dapat kuarkan resit tok debit card. di suruhnye aku ni plak berjalan tok cari ATM machine sbb takot die terdouble charge aku klu die swipe skali lagi....


tanpa banyak songeh, aku pon ikotkn jela instruction die. Pas aku kuarkn statement, upe nye bkn die takot terdouble charge, memang die dah double charge pon kat aku. Aisehhmen !!! Susah la ini macam ( dlm otak dah pk, sure aku kena call bank nieh ) Aku pon teros ke kaunter tu sbb baju yang aku beli masih pada mereka. At last, bila sampai bukannya mahu mintak mahap kat aku. Lagi die kata " Cik kena call bank sendiri la. Nnt bank akan masokkan balik dwet. Memang ramai customer kena macam ni." huh ! aku actually xde la marah sgt. tp yg aku marah & terkilan cara staff tu layan kita sbgai customer mereka. Padahal yang bertugas tu berpangkat " Semior Cashier " (seperti yg tertera kt name tag En Ikram tuh ). At last aku kna bayar gak by cash tok dapatkan baju yang aku dah beli tu. Sudahnya, aku kena 3 kali ganda at one time tu. huhu ~ nyesal gak. sbb leceh nak col bank. xsuke! xsuke! and plus have to wait 16 days to process & bla bla bla.... haiyakkk !!!

1 comment:

  1. ko pasti ejaan senior ko betol.haha.tula.cash lagi senang o.hehe

    ReplyDelete